مراسم آغاز ورود کلاس اولی‌ها به مدرسه

جشن شکوفه های کلاس اول یکی از شادترین و خاطره‌انگیزترین ایام برای کودکان است. در این روز شکوفه‌های نوپا با گام‌های استوار وارد دنیای پرماجرای مدرسه می‌شوند. ورود رسمی به فضای کسب علم و دانش برای نوآموزان پایه ی اول آغاز می شودتا وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده و با تلاش در این عرصه به نهایت موفقیت برسند. سرآغاز مسیر آموختن، خواندن و نوشتن، یادگیری نظم و انضباط و دوستی با همکلاسی ها و تجربه مهرورزی بخشی از همه آن چیزی است که شکوفه ها قرار است در فضای مدرسه بیاموزند و همین امر شور و شوق کودکانه آن ها را که جویای علم و دانایی هستند، دوچندان کرده است. جشن شکوفه‌ها، نماد شروع سفر دانش‌آموزی و گام نهادن کودکان خردسال در راه یادگیری است. این جشن، روزی است که ذهن کنجکاو و پرسشگر کودکان با اشتیاق فراوان آماده می‌شود تا مهارت‌های نوینی را فرا بگیرد. در جشن شکوفه‌ها، کودکان نوپا گام به گام و با انگیزه‌ای بالا، وارد دنیای جدید آموزش می‌شوند. آن‌ها در این روز، دریچه‌ای نو به روی خود می‌گشایند تا مهارت‌های خواندن و نوشتن را فرا بگیرند. در این روز ذهن کنجکاو کودکان، آماده کشف و یادگیری است و جشن شکوفه‌ها نقطه عطفی در آغاز این مسیر دانش‌آموزی است. جشن شکوفه ها، نغمه‌ آغاز شور و شوق آموختن در دل‌های پاک و معصوم کودکان کلاس اولی است. در این روز، شکوفه های کوچک، با کوله‌پشتی‌های رنگارنگ و چهره‌های شادمان، قدم به دنیای جدیدی به نام مدرسه می‌گذارند. مدرسه‌ای که از این پس، محل آموختن، تجربه، رشد و بالندگی آن‌ها خواهد بود. همچنین جشن شکوفه های کلاس اول، می‌تواند فرصتی برای آشنایی نوآموزان با محیط مدرسه، همکلاسی‌ها و معلم‌‌هایشان باشد.


شکوفه‌های مصباح

در این مراسم معاونت آموزشی مدرسه با سخنرانی کوتاه و صمیمانه‌ای، ضمن خوشامدگویی به دانش‌آموزان جدیدالورود و آرزوی موفقیت برای ایشان، به معرفی مدرسه پرداختند. در ادامه، دانش‌آموزان با بازی های متنوع مستقر در حیاط مدرسه یک روز شاد و خاطره انگیز را کنار یکدیگر رقم زدند. آموزگاران و سایر کادر اجرایی دبستان، ارتباط خوبی را با دانش آموزان ایجاد کرده و در افزایش احساس رضایت مندی و شوق بیشتر دانش آموزان در اولین روز حضور در مدرسه، نقش به سزایی را ایفا نمودند.

در پایان، با پذیرایی از دانش آموزان و اهدای بادکنک های رنگی همراه خوراکی، این جشن خاطره انگیز به پایان رسید و تصاویر یادگاری با اولیا و کادر دبستان ثبت شد .