اهمیت کلاس های تابستانی

با اتمام مدرسه در روزهای گرم تابستان، کودکان به دنبال پر کردن اوقات فراغت خود هستند و یکی از بهترین زمان ها برای ارتقای مهارت های آنان است. اگر کودکان در روزهای تابستان به طور کامل در خانه بمانند، دچار بی حوصلگی و تنبلی خواهند شد در نتیجه شرکت در کلاس های تابستانی و کارهای گروهی سبب افزایش مهارت های حرکتی و توانمند شدن جسم آن ها می شود.
همچنین کلاس های تابستانی می تواند به کودک کمک کند تا مهارت های اساسی خود را تمرین و اصلاح کند تا دستاوردهای لازم را برای رسیدن به سطح کلاس مقطع بعدی کسب کند.
علاوه بر این، کلاس های تابستانی باعث افزایش موفقیت، پرورش خلاقیت و استعدادهای آن ها می گردد. شرکت در کلاس های تابستانه سبب می شود راه های یادگیری کودکان محدود نشده و بتوانند خلاقیت و آزادی عملی بیشتری داشته باشند. بر این اساس، دبستان مصباح کلاس های متنوع و جذابی را برای روزهای تابستان مهیا کرده است.

ایجاد فضای نشاط و پویایی

روحیه ی نشاط و شادکامی باعث پویایی ذهن و شکوفا شدن استعدادها می گردد.
با توجه به این که حیاط مدرسه، مکانی برای شور و نشاط و بازی‌های گروهی است، شناخت بازی های گروهی در حیاط مدرسه که بتواند هیجان و شادی را به دانش‌آموزان منتقل کند، امری ضروری است.
بازی‌های گروهی، فرصتی را فراهم می‌سازد تا کودکان با یکدیگر دوست شده و روابط اجتماعی خود را تقویت کنند.در بازی‌های گروهی، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که خود را جای دیگران بگذارند و به احساسات و نیازهای آن‌ها توجه داشته باشند. همچنین بازی‌های گروهی، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا شادتر و پرنشاط‌تر باشند. در واقع دانش‌آموز با بازی‌های گروهی احساس تعلق به گروه همسالان خود پیدا می کند.

افتتاحیه همراه با بازی های گروهی

در راستای ایجاد فضای پویایی و نشاط و با توجه به این که شاید بازگشت به مدرسه در روزهای تابستانی برای همه ی دانش آموزان خوشایند نباشد، فضای بازی و شادی در افتتاحیه ی پایگاه تابستانی فراهم گردید تا تمایل دانش آموزان را به شرکت در کلاس های تابستانی افزایش دهد. به این منظور مراسم افتتاحیه ی پایگاه تابستانی آلاچیق، با وسایل بازی مختلف، در فضایی شاد و مفرح برگزار گردید. دانش آموزان پایه ی دوم و سوم در روز یکشنبه ۱۰ تیرماه و دانش آموزان پایه ی چهارم تا ششم در روز دوشنبه ۱۱ تیرماه، به بازی های بادی در حیاط مدرسه مشغول شدند تا با حس رضایت و شادمانی، کلاس های پایگاه تابستانی را آغاز نمایند.